Ajankohtaista

Vuosikokouksen 2015 pöytäkirja lisätty jäsenhuoneelle. Myös hallituksen järjestäytymiskokouksen pöytäkirja lisätty.
Tarkkailuohjelma astuu voimaan 2016 vuoden alusta. Sopimusasiakirjat mukaan lukien ohjelma ja lähete päivitetään vuoden vaihteessa Eviran kotisivuille www.evira.fi
Ohessa lausunto liittyen mycoplasma gallisepticum (sekä meleagridis) vastustukseen, jossa se ei olisi vastustettavissa taudeissa enää seura- ja harrastekanapuolella. Vastustus jäisi voimaan tuotantopuolelle.
Kokous pidettiin MMM tiloissa 23.9.2015 ja kokouksessa myös keskusteltiin eri vaihtoehdoista. Oheisessa liitteessä on koottu pääkohtia kokouksesta ja siellä käydystä keskustelusta.
Yleiskokous järjestetään 7.11.2015 ELMA-messujen sulkeutumisen jälkeen Helsingissä. Paikka ja aika tarkentuu lähiaikana.
Mycoplasmasta kirjoittanut artikkelin Janny Hermans, eläinlääkäri, Hollanti. Vapaasti luvalla käännetty teksti. Artikkelissa on siis Hollannin tavasta toimia. Suomessa ei mycoplasmaan ole saatavissa rokotetta. Eviran pyynnöstä lisätään: Suomessa tylosiinin käyttö munien desinfioinnissa on kiellettyä, tylosiini on reseptilääke ja sen käytöstä päättää eläinlääkäri.
RSS ATOM